Ofte stillede spørgsmål


Generelle spørgsmål

 

  • Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?
    Velkommen! Det er nemt og sikkert at handle på Online-Mode.dk. Start med at surfe rundt blandt vores mere end 3000 lagervarer. Når du har udset dig en vare, vælger du evt. farve og størrelse, og føjer den til kurven. Du tilføjer flere varer til kurven på samme måde. Når du har samlet de varer du ønsker at købe, klikker du på "kurv-knappen" oppe i højre hjørne. Herefter skal du indtaste dine personlige informationer, herunder navn, adresse og tlf.nr, samt indtaste kortoplysninger i betalingen.
    Bemærk at alle vores varer er lagervarer, og du kan derfor bestille dem online her og nu. Fordi alle varer er på lager, er vores leveringstid ikke mere end 1-2 hverdage.

 

  • Er der fordele ved at oprette en kundekonto?
    Ja, det er der helt bestemt. Det er 100% gratis at oprette en kundekonto, og du kan få glæde af masser af fordele:
    Nem login, når du handler, og mulighed for flere adresser.
    Anbefalingsprogram - Anbefal os til dine veninder og opnå rabatter.
    Hold styr på dine ordrer / fakturaer.
    Se hvor langt din ordre er kommet i vores system.
    Tilmeld dig nyhedsbrevet (kræver ikke konto) - Og modtag nyheder, rabatter og tilbud, som andre ikke får.

 

  • Skal jeg bestille online?
    Ja, vi modtager kun ordrer bestilt via vores webshop. Det er det mest sikre for både dig og os, og det er derfor den eneste måde du kan afgive en ordre på.

 

  • Har I et katalog?
    Nej. Vi får nye varer i shoppen flere gange om ugen, og laver derfor ikke kataloger, da udskiftningen af vores sortiment sker forholdsvist hurtigt. Derfor anbefaler vi også, at du kigger forbi jævnligt for at se de seneste produkter. Bemærk også at visse varer bliver udsolgt særdeles hurtigt, så ser du noget du ikke kan leve uden - så skynd dig at handle, mens varen stadig er på lager! :)
    Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev - Så modtager du altid nyheder, rabatkuponer og specieltilbud.

 

  • Har I en butik?
    Nej, Online-Mode.dk er en 100% internetbaseret virksomhed, og vi har derfor ingen butik eller showroom.

 

  • Hvordan kontakter jeg jer?
    Vi sidder klar ved telefonen mandag til fredag fra kl. 10.00 - 13.00. Husk at have dit ordre nummer klar, hvis du ringer vedr en ordre.
    Du kan skrive til os på mail alle dage -  døgnet rundt. Mails besvares hurtigst muligt, dog indenfor 24 timer på hverdage. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

  • Er Online-Mode.dk E-Mærket?
    Ja, det er vi. E-Mærket er den danske mærkningsordning, som giver dig sikkerhed, når du handler. E-Mærket er et kvalitetsstempel, der viser at webshoppen drives efter gældende lovgivning.

 

  • Kan jeg købe et gavekort?
    Ja, selvfølgelig kan du det. Du vælger selv beløbet, dog min. 100 kr. Du får gavekortskoden tilsendt på mail straks efter din bestilling - Det er muligt, at hente en PDF-Fil, som du kan printe, og give til den du vil glæde.
     
  • Min ordre er en gave - Pakker I ind?
    Nej, det har vi desværre ikke mulighed for.

 

Spørgsmål om en vare

 

  • Har I en størrelsesguide? Eller hvordan er jeres tøj i størrelserne?
    Vi har varer fra mange forskellige producenter, og vores størrelsesguide er kun vejlendende. Du finder vores størrelsesguide inde på produkterne. Vores kundeservice sidder også klar, og kan altid hjælpe med mål på udvalgte varer, hvis du har brug for det.

 

  • Jeg vil gerne vide mere om en vare
    Vi forsøger at skrive så mange oplysninger som muligt om vores varer, men skulle du alligevel have brug for mere information så skriv til vores kundeservice - husk at skrive varenr eller varenavn i mailen, så vi ved, hvilken vare du skal bruge informationer om.

 

  • Jeg har set på en vare, men nu er den udsolgt - kommer den igen?
    Vi har stor udskiftning i vores sortiment, og mange varer bliver udsolgt meget hurtigt. Kan du ikke længere finde den vare, som du har set på, inde i shoppen, så er den desværre udsolgt. Er du på udkik efter en bestemt vare, så skriv til vores kundeservice, så kan vi undersøge om vi evt kan skaffe varen hjem til dig.
    OBS! Vi får ofte fill-up af varer og også varer retur, så vi foreslår at du kikker forbi shoppen jævnligt.

 

  • Hvor kan jeg ellers købe varen?
    Vores kundeservice kan desværre ikke svare på, hvor du ellers kan købe varerne henne.

 

  • Jeg har købt en vare, som nu er blevet billigere - Betaler I differencen tilbage?
    Vi har en dynamisk webshop, hvor der altid sker en hel masse. Nogle af de ting er selvfølgelig, at vi også holder udsalg eller forkæler kunderne med gode tilbud.
    Heldigvis for vores kunder sætter vi flere priser ned end vi sætter op, men vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, som vi sætter prisen ned på.

 

  • Jeg har set en super fed vare i en anden webshop - Kan I skaffe den hjem til mig?
    Det er desværre ikke muligt for vores leverandører at supplere vores sortiment på baggrund af kundeforespørgsler, men send os en mail, og vedhæft et billede af den pågældende vare, så vil vi se, hvad vi kan gøre. Du vil modtage besked indenfor kort tid.

  • Jeg har købt et par jeans, men hvorfor er de krøllede og benene er helt rullet op. Er de brugt?
     Mange af vores jeans leveres med benene rullet op, og det er derfor IKKE en fejl eller fordi de er brugt/krøllet sammen og bare lagt i posen igen. De kommer sådan fra producenterne, og de er pakket sådan for at give dem det krøllede look. Det kan vaskes væk, hvis man ikke ønsker de krøllede bukseben og kan bibeholdes ved at rulle dem på samme måde igen efter vask. (Vi får mange henvendelser fra kunder, som tror at bukserne er brugte, hvorfor vi har valgt at gøre opmærksom på det her).

Spørgsmål om betaling

 

  • Hvordan kan jeg betale?
    Alle priser på Online-Mode.dk er angivet i danske kroner incl. moms, ligesom alle aftaler mellem kunde og Online-mode indgåes på dansk efter dansk lovgivning.

    Vi tager imod følgende betalingsmetoder:
    Dankort, VisaDankort, Mastercard, Maestro, Visa og VisaElectron
    MobilePay
    ViaBill - Køb nu, og betal når du vil

 

  • Hvad skal jeg indtaste, når jeg skal betale med betalingskort?
    Når du betaler med betalingskort, skal du indtaste følgende:
    • Kreditkortnummer (står på forsiden af kortet)
    • Udløbsdato (står på forsiden af kortet)
    • Kontrolcifre (tre cifre, som findes på bagsiden af kortet i underskriftsfeltet)
    • Kortholders navn (står på forsiden af kortet)

 

 

  • Hvordan køber jeg på faktura?
    Når du vælger betaling på faktura med ViaBill, skal du oplyse en række personlige informationer, herunder Cpr nr og folkeregister adresse, betalingskort oplysninger, samt NEM-ID.
    ViaBill bruger disse oplysninger i forbindelse med kreditvurdering, og udarbejdelse af kreditaftalen, og disse oplysninger er fortrolige mellem dig som kunde og Viabill.
    Bemærk ved betaling med Viabill, kan der max bestilles for 10.000 kr
    Du læse vilkårerne for kredit her: ViaBill Handelsvilkår

 

  • Er der sikkert at handle online?
    Når du er gået til kassen, og godkender din bestilling, bliver du automatisk omdirigeret til en sikker server hos QuickPay. I pop-up vinduet foregår al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer). Denne kryptering sikrer, at uvedkommende ikke kan opsnappe de informationer du indtaster i betalingsprocessen. Selve betalingen godkendes af NETS (tidligere PBS), som sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen.

    Online-Mode.dk beder aldrig om at få udleveret kortoplysninger, din underskrift eller pinkode. Hvis nogen misbruger dit betalingskort, har vi pligt til at annullere handelen. Hos Online-Mode.dk følger vi dansk lovgivning, alle standarder og sikkerhedskrav.

    OBS! Misbrug af betalingskort politianmeldes!


  • Har du betalt med Mastercard og bedt om at få annulleret din ordre, så kan du læse mere på E-mærket hjemmeside om hvad du selv kan gøre for at få pengene frigivet:  E-mærket forbrugertips



Spørgsmål om levering

 

  • Kan jeg hente varerne på jeres lager ?
    Ja, du kan sagtens bestille varer på nettet og afhente pakken på vores adresse. Ønsker du selv at hente, skal du sende en mail til os, når du har lavet ordren, da pakken ellers bliver sendt med posten.
    Du kan også aflevere dine returvarer selv - Pakken afleveres direkte til personalet indenfor vores alm. arbejdstid. Pakker der lægges udenfor vores dør, lægges på eget ansvar, og skulle pakken forsvinde, dækker vi det ikke!

 

  • Hvad er jeres leveringstid?
    Vi afsender ordrer på alle hverdage, og har du bestilt inden kl. 14.00, vil din ordre blive sendt samme dag. Bestillinger efter kl. 14.00 og i weekender/helligdage bliver afsendt på førstkomne hverdag.
    Den normale leveringstid i Danmark er 1-2 hverdage fra afsendelse med både GLS og Postdanmark. (Vi tager forbehold for forsinkelser hos GLS/PostNord)

    Alle varer på Online-Mode.dk er lagervarer, og leveres straks. Vi har intelligent lagerstyring, og det er derfor kun varer, som er på lager, som vises i shoppen.

    OBS! Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer, lagerstyringsfejl og prisændringer.

 

  • Hvad koster det i porto?
    Ved levering i Danmark sendes varerne med enten GLS eller Postdanmark. til følgende priser:
    GLS pakkeshop - 29 kr
    GLS Privat - 49 kr  - Skal være en privatadresse
    GLS Erhverv - 39 kr - Skal være en erhvervsadresse
    Postdanmark uden omdeling - 49 kr

    Hvis du køber for mere end 499 kr er portoen gratis til GLS Pakkeshop (Gælder kun i Danmark)

    Ved levering udenfor Danmark er prisen, som følger

    Sverige  - Leveres med GLS  -  39 kr 
    Tyskland  -  Leveres med GLS  -  39 kr
    Norge    -  Leveres med GLS  -  59 kr
    Finland  -  Leveres med GLS  -  230 kr
    Grønland, Færøerne og Island  -  Leveres med GLS skibspost  -  230 kr  (Bemærk at skibet afgår hver fredag, og vi skal derfor have bestillingen senest tirsdag kl 13.00, hvis pakken skal med skib i samme uge)

 

  • Hvilke lande leverer I til?
    Vi leverer til følgende lande:
    Danmark, Sverige, Tyskland, Finland, Norge, Island, Færøerne og Grønland.

 

  • Kommer der told og afgifter på varer sendt til lande indenfor EU?
    Bestiller du fra et andet EU-land betales dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.

 

  • Kommer der told og afgifter på varer sendt til lande udenfor EU?
    Bestiller du fra et land udenfor EU, vil du ikke betale dansk moms, men varerne kan blive pålagt told, afgifter og moms i dit hjemland. Online-mode.dk kan ikke holdes til ansvar for påførte omkostninger, og det er alene købers ansvar at betale de påførte meromkostninger. Vær opmærksom på, at varerne kan blive tilbageholdt i tolden, indtil alle omkostninger er betalt, hvilket vil forsinke din pakke væsentlig. Alle aftaler mellem køber og Online-Mode.dk indgåes på dansk og i henhold til dansk lovgivning.

    OBS! Vores priser er i DKK, så der er kursdifference på internationale ordrer, dvs at hvis du f.eks handler fra Norge, så vil beløbet være højere i Norske kroner, da kursen på norske kroner er lavere end på den danske krone.
    Derudover skal du være opmærksom på, at du selv skal betale for evt. told og moms, som bliver lagt på i dit hjemland - det har intet med Online-mode at gøre.
    Vælger du ikke at hente din pakke, skal du betale alle omkostninger for at vi kan få pakken retur!

 

Spørgsmål om rabatkoder og gavekort og tilgodebevis

 

  • Jeg har en rabatkode eller tilgodebevis. Hvor skal det indtastes? 
    Har du modtaget en rabatkode eller et gavekort, skal den indtastes i kassen. Koden tastes i rabatkodefeltet, hvorefter du trykker "BRUG". Herefter kan du færdiggøre din ordre. 
    Har du et tilgodebevis, er det også i rabatkodefeltet, at denne kode skal indtastes.
    Der kan bruges flere rabatkoder/tilgodebevis koder på samme ordre.
    Tilgodebevis er gyldige 1 år fra udstedelsen

  • Hvordan påvirker rabatter returretten? 
    Hvis du har brugt en rabatkode, hvor du har fået X-beløb ved køb af Y-beløb (ex. 100 kr ved køb for min. 499 kr), så fordeles rabatten procentvis ud på hver enkelt vare på ordren. Dvs at hvis du delvist returnerer din ordre, så overføres rabatten ikke til de varer som du har beholdt, men fratrækkes procentvis fra de varer du har returneret. Rabatbeløbet på hver enkelt vare er styret af varens oprindelige pris.
    Har du benyttet en kampagne køb X-antal og få Y-antal gratis (ex. køb 4 og få den ene gratis), og du delvist returnerer varer fra ordren, så vil den gratis vare blive betragtet som returneret, hvis der returneres så mange varer at det samlede antal af varer du har beholdt ikke er minimum det antal, som krævedes for at udløse den gratis vare.

  • Jeg har fået et gavekort. Hvordan fungerer det? 
    Når du har udvalgt de varer du ønsker, skal du indtaste din gavekortskode  i kassen. Koden indtastes i Gavekorts-feltet og herefter trykker du "Brug". Du er nu klar til at færdiggøre din ordre
    Gavekort er gyldige 3 år fra udstedelsen
     

Spørgsmål om ordrer og returnering

 

  • Jeg har afgivet en ordre, kan jeg ændre eller annullere den?
    Vi pakker hele dagen, men såfremt du ønsker at ændre ordren, skal det ske hurtigst muligt efter at du har bestilt. Ordrer der allerede er pakket eller afsendt kan desværre ikke ændres eller annulleres.

 

  • Jeg har skrevet forkert leveringsadresse - Kan I ændre det?
    For at kunne ændre adressen, skal du hurtigst muligt skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nye oplysninger. Vi skal have besked om adresseændringen, inden vi afsender pakken.

 

  • Modtager jeg et tracking nummer?
    Ja, du modtager besked fra henholdsvis GLS eller Postdanmark, afhængig af dit valg ved bestilling, når din pakke er på vej.

  

  • Hvad gør jeg, hvis jeg vil returnere eller ombytte en vare?

    Fortrydelsesret 
    Du har altid ret til at fortryde et køb, når du handler på Online-Mode.dk, og returrretten løber fra den dag, hvor du modtager varen. Når du fortryder et køb, kan du returnere varen til os indenfor 14 dage, eller informere os på mail info@online-mode.dk indenfor 14 dage om, at du ønsker at benytte dig af din returret. Når du skriver til os, skal du tydeligt angive, at du ønsker at benytte dig af returretten, og du skal sørge for at varen returneres til os indenfor 14 dage herefter. Vælger du at nægte modtagelse af pakken eller undlader at hente den, fordi du har fortrudt dit køb, skal du sørge for at kontakte os på mail, og gøre opmærksom på, at du gør brug af fortrydelsesretten. Hvis du nægter modtagelse af pakken eller undlader at hente den, er det stadig dit ansvar, at vi får pakken retur indenfor returretten, ligesom vi opkræver et gebyr på 49 kr for at dække returportoen.
    Varens stand ved returnering
    Når du fortryder et køb, får du købsbeløbet tilbage, medmindre der er tale om værdiforringelse, som du hæfter for. I så fald vil dette blive fratrukket købsbeløbet. 
    Du hæfter kun for værdiforringelse, såfremt varen er taget yderligere i brug end det der kræves for at fastslå varens brug og egenskaber. Det vil sige, at du kan prøve varen på samme måde, som du kan i en fysisk butik. Al brug herudover betyder, at varen anses for brugt, og du vil derfor kun modtage en del eller intet tilbage af købsbeløbet. For at varen anses for ubrugt, skal varen returneres i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Varer skal returneres med intakte mærker, mærkater, poser og skoæsker. Såfremt mærker er fjernet, skoæsker bruges som forsendelsesmiddel eller varen er taget yderligere i brug end at være prøvet anses den for at være brugt. Det samme er gældende, hvis varer, der returneres, lufter af røg, parfume eller har spor af kosmetik.
    Returnering
    Når fortrydelsesretten benyttes, skal du selv afholde alle omkostninger, som er forbundet med returneringen, uanset om det er returnering eller ombytning, hvor du bestiller en ny i shoppen, og ansvaret for varen er dit, indtil vi har modtaget denne på vores adresse. 
    Online-Mode dækker ikke returportoen, når du skal sende din pakke retur. I din pakke er der vedlagt en GLS returlabel (har du valgt Postnord til at levere din pakke, er det en Postnord returlabel i pakken), som du kan vælge at bruge til returnering. Vælger du at benytte vores label til returnering, bliver din pakke sendt forsikret til os. Vær OBS på at denne service koster 49,00 kr, og beløbet vil blive modregnet i dit tilgodehavende. (Returlabel medsendes kun til kunder i Danmark). Returpakken skal indleveres samme sted, som du hentede den.
    Når du modtager din pakke, vil der være vedlagt faktura, returlabel og returseddel. Retursedlen skal udfyldes og medsendes ved enhver form for returnering. 

    Ombytning
    Ønsker du ombytning til en anden vare, farve eller størrelse, skal du lave en bestilling på almindelig vis i shoppen, og herefter kontakte os på mail. Når du skriver til os, skal du oplyse ordrenr på den nye ordre, som vedrører ombytningen, og du vil herefter få refunderet den porto, som du er blevet opkrævet ved nybestillingen, således at du ikke betaler porto for ombytningen. Returportoen for at returnere den vare du ikke ønsker, skal du selv betale
    OBS! Der er ikke gratis forsendelse for fremsendelse af ombytningsvarer for internationale ordrer.

  • NB! Der skal altid vedlægges ordre eller faktura nr. i returpakkerne. Pakker modtaget, uden fyldestgørende information, kan desværre ikke behandles. 

    Returvarer sendes til: 
    AC STYLE / ONLINE-MODE
    Fabriksparken 23 
    2600 Glostrup

    Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, og senest 14 dage efter, at vi har modtaget besked om, at du har fortrudt dit køb. Vi kan dog tilbageholde returbeløbet, indtil varen er modtaget retur, medmindre du har fremsendt dokumentation for at varen er returneret. Tilbagebetaling sker til det betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion
    OBS! Ved returnering af køb, hvor der har været "køb X produkter og få en gratis" eller "Køb X og betal for Y) gælder følgende: Ved returnering af det gratis produkt sker der ingen tilbagebetaling, da der ikke er betalt for dette produkt. Hvis du returnerer et andet produkt, som du har betalt for, og vælger at beholde det gratis produkt, opkræver vi betaling for det gratis produkt. Dette indebærer at vi kun refunderer forskellen mellem det gratis produkt og det produkt du har returneret til os.

    NB! Vi modtager ikke pakker, som er sendt pr. efterkrav eller som er sendt "Uden Omdeling"!

    Vær opmærksom på, at varerne skal returneres i den originale emballage (klar pose med stregkode). Ved returnering af varer uden poser og stregkoder, opkræves et gebyr på 30 kr pr. manglende pose. Gebyret pålægges for at dække nye indpakningsmaterialer, samt den ekstra arbejdstid, der skal bruges, i forbindelse med behandlingen af returvarerne.

 

  • Der er en fejl og/eller en mangel i mine varer - Hvad gør jeg?

    Skulle der beklageligvis være en fejl på din vare, skal vi kontaktes på mail straks efter, at fejlen er konstateret. I mailen skal du sørge for at angive ordrenummer, varenavn og beskrive fejlen, og medsend gerne billede af fejlen. Herefter modtager du svar fra os indenfor 24 timer på hverdage. 

    Varer med reklamation sendes til: 
    AC STYLE / ONLINE-MODE
    Fabriksparken 23 
    2600 Glostrup

    Når vi har modtaget din vare, kontakter vi dig straks for at aftale, hvordan vi håndterer sagen videre. Husk at såfremt du ønsker returportoen dækket i forbindelse med en reklamation, kræver det, at du kontakter os inden du returnerer varenl.  Vi dækker kun returporto ved reklamation i form af den label vi har vedlagt i pakken.

 

  • Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte en vare?
    Ja, du er velkommen til at aflevere dine returvarer på vores adresse (Returpakker, der lægges foran vores dør, lægges på eget ansvar!). Ønsker du at ombytte til en anden vare, skal du lave en ny bestilling i shoppen, og give os besked på mail, at din nye ordre vedr ombytning, så får du tilbagebetalt portoen. Husk at skrive både dit gamle og nye ordre nr. i mailen

 

  • Jeg har ikke fået penge tilbage endnu eller jeg har fået det forkerte beløb tilbage
    Der sker desværre fejl engang imellem, og hvis du mener, at du har fået det forkerte beløb tilbage eller du slet ikke har modtaget tilbagebetaling, så kontakt vores kundeservice.
    Bemærk at hvis du har Mastercard, Visa, VisaElectron eller Maestro kan der gå op til 28 dage, før din bank indsætter pengene på din konto. Hvis du er i tvivl, så er du velkommen til at kontakte os.

 

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til os på mail info@online-mode.dk