Handelsvilkår

Handelsvilkår

Ved handel på Online-Mode.dk accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler, at du læser alle betingelserne igennem, inden du handler hos Online-Mode.dk. På denne måde får du svar på al praktisk information, og det vil mindske eventuelle uoverensstemmelser.

Bestilling
Når du bestiller varer på Online-Mode.dk får du automatisk tilsendt en ordrebekræftelse på mail indenfor få minutter. Denne ordrebekræftelse er ikke bindende, og er kun et udtryk for de varer, som du har bestilt. Ordren anses først som accepteret af os, når du modtager yderligere besked fra os, at varen er på lager og klar til afsendelse.
Skulle der, mod forventning, være en vare, som ikke kan leveres, modtager du besked om dette indenfor 24 timer på hverdage.

Priser
Alle priser på websitet er angivet i DKK inkl. moms og andre afgifter. Priserne er eksklusive forsendelsesomkostninger, men udover forsendelsesomkostningerne påløber der ingen ekstra omkostninger.

Told & moms
Bestiller du fra et andet EU-land betales dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.
Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, vil du ikke betale dansk moms, men varerne kan blive pålagt told, afgifter og moms i dit hjemland. Online-mode.dk kan ikke holdes til ansvar for påførte omkostninger, og det er alene købers ansvar at betale de påførte meromkostninger.
Vær opmærksom på, at varerne kan blive tilbageholdt i tolden, indtil alle omkostninger er betalt, hvilket vil kunne forsinke din pakke væsentlig.
Alle aftaler mellem kunden og Online-Mode.dk indgåes på dansk og i henhold til dansk lovgivning.

Sverige & Finland (EU):
Sverige  -  Leveres med GLS -    39 kr
Finland  -  Leveres med GLS  -  230 kr
Tyskland  -  Leveres med GLS -    39 kr

Der betales dansk moms og afgifter.

Norge (Ikke EU): 
Norge  -  Leveres med GLS  - 59 kr
Vær opmærksom på at der kommer told og moms på i Norge, som du skal betale, og vores priser er i DKK, så der vil også være kursdifference, når din betaling hos os, bliver hævet på din konto.
Vælger du ikke at hente din pakke, og pakken skal returneres til os, vil alle omkostninger til dette blive fratrukket i dit tilgodehavende!
Pakker til Norge sendes afsted fra vores lager hver onsdag

Færøerne, Island & Grønland (Ikke EU):
Grønland, Færøerne og Island  -  Leveres med GLS skibspost  -  230 kr  (Bemærk at skibet afgår hver fredag, og vi skal derfor have bestillingen senest tirsdag kl 13.00, hvis pakken skal med skib i samme uge)

Der betales ikke dansk moms og afgifter, men varerne kan blive tillagt moms og told i dit hjemland, som det alene påhviler køber at betale.
Vælger du ikke at hente din pakke, og pakken skal returneres til os, vil alle omkostninger til dette blive fratrukket i dit tilgodehavende!

Der er ikke gratis forsendelse for fremsendelse af ombytningsvarer for internationale ordrer. Hvis du har brug for en anden størrelse, skal denne bestilles på ny via hjemmesiden.

Betaling
Vi tager imod følgende betalingsmetoder:
Dankort, VisaDankort, Mastercard, Maestro, Visa og VisaElectron
MobilePay
ViaBill - Køb nu og betal når du vil

  • Hvad skal jeg indtaste, når jeg skal betale?
    Når du betaler med betalingskort, skal du indtaste følgende:
    • Kreditkortnummer (står på forsiden af kortet)
    • Udløbsdato (står på forsiden af kortet)
    • Kontrolcifre (tre cifre, som findes på bagsiden af kortet i underskriftsfeltet)
    • Kortholders navn (står på forsiden af kortet


Betalingen hæves først, når ordren er afsendt.

  • Hvordan køber jeg på faktura?
    Når du vælger betaling på faktura med ViaBill, skal du oplyse en række personlige informationer, herunder Cpr nr og folkeregister adresse, betalingskort oplysninger, samt NEM-ID 
    ViaBill bruger disse oplysninger i forbindelse med kreditvurdering, og udarbejdelse af kreditaftalen, og disse oplysninger er fortrolige mellem dig som kunde og Viabill.
    Bemærk at når du vil betale med Viabill, kan der max. bestilles for 10.000 kr
    Du læse vilkårerne for kredit her: ViaBill Handelsvilkår


Når du er gået til kassen, og godkender din bestilling, bliver du automatisk omdirigeret til en sikker server hos QuickPay. Herfra foregår al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer). Denne kryptering sikrer, at uvedkommende ikke kan opsnappe de informationer du indtaster i betalingsprocessen. Selve betalingen godkendes af NETS og Clearhaus, som sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen.

Online-Mode.dk beder aldrig om at få udleveret kortoplysninger, din underskrift eller pinkode. Hvis nogen misbruger dit betalingskort, har vi pligt til at annullere handelen. Hos Online-Mode.dk følger vi dansk lovgivning, alle standarder og sikkerhedskrav.

OBS! Misbrug af betalingskort politianmeldes!


Har du betalt med Mastercard og fået annulleret din ordre, så kan du læse mere på E-mærket hjemmeside om hvad du selv kan gøre for at få pengene frigivet:  E-mærket forbrugertips

 

Fragt & levering
Vi afsender ordrer på alle hverdage, og har du bestilt inden kl. 14.00, vil din ordre blive sendt samme dag. Bestillinger efter kl. 14.00 og i weekender/helligdage bliver afsendt på førstkomne hverdag.
Den normale leveringstid i Danmark er 1-2 hverdage fra afsendelse med både GLS og Postdanmark.
Alle varer på Online-Mode.dk er lagervarer, og leveres straks.

Ved levering i Danmark sendes varerne med enten GLS eller Postdanmark. til følgende priser:

GLS pakkeshop - 39 kr
GLS Privat - 49 kr  - Skal være en privatadresse
GLS Erhverv - 39 kr - Skal være en erhvervsadresse
Postdanmark uden omdeling - 49 kr


Hvis du køber for mere end 499 kr er portoen gratis til GLS Pakkeshop. (Gælder kun i Danmark)


Ved levering udenfor Danmark er prisen, som følger:

Sverige  - Leveres med GLS -  39 kr
Tyskland  - Leveres med GLS -  39 kr
Norge    -  Leveres med GLS  -  59 kr
Finland  -  Leveres med GLS  -  230 kr
Grønland, Færøerne og Island  -  Leveres med GLS skibspost  -  230 kr  (Bemærk at skibet afgår hver fredag, og vi skal derfor have bestillingen senest tirsdag kl 13.00, hvis pakken skal med skib i samme uge)

Ansvaret for varerne overgår til dig ved modtagelsen


Fortrydelsesret
Du har altid ret til at fortryde et køb, når du handler på Online-Mode.dk, og returrretten løber fra den dag, hvor du modtager varen. Når du fortryder et køb, kan du returnere varen til os indenfor 14 dage, eller informere os på mail info@online-mode.dkindenfor 14 dage om, at du ønsker at benytte dig af din returret. Når du skriver til os, skal du tydeligt angive, at du ønsker at benytte dig af returretten, og du skal sørge for at varen returneres til os indenfor 14 dage herefter. Vælger du at nægte modtagelse af pakken eller undlader at hente den, fordi du har fortrudt dit køb, skal du sørge for at kontakte os på mail, og gøre opmærksom på, at du gør brug af fortrydelsesretten. Hvis du nægter modtagelse af pakken eller undlader at hente den, er det stadig dit ansvar, at vi får pakken retur indenfor returretten, ligesom vi opkræver et gebyr på 49 kr for at dække returportoen.

Varens stand ved returnering
Når du fortryder et køb, får du købsbeløbet tilbage, medmindre der er tale om værdiforringelse, som du hæfter for. I så fald vil dette blive fratrukket købsbeløbet.
Du hæfter kun for værdiforringelse, såfremt varen er taget yderligere i brug end det der kræves for at fastslå varens brug og egenskaber. Det vil sige, at du kan prøve varen på samme måde, som du kan i en fysisk butik. Al brug herudover betyder, at varen anses for brugt, og du vil derfor kun modtage en del eller intet tilbage af købsbeløbet. For at varen anses for ubrugt, skal varen returneres i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Varer skal returneres med intakte mærker, mærkater, poser og skoæsker. Såfremt mærker er fjernet, skoæsker bruges som forsendelsesmiddel eller varen er taget yderligere i brug end at være prøvet anses den for at være brugt. Det samme er gældende, hvis varer, der returneres, lufter af røg, parfume eller har spor af kosmetik.
Returnering
Når fortrydelsesretten benyttes, skal du selv afholde alle omkostninger, som er forbundet med returneringen, uanset om det er returnering eller ombytning, hvor du bestiller en ny i shoppen, og ansvaret for varen er dit, indtil vi har modtaget denne på vores adresse.
Online-Mode dækker ikke returportoen, når du skal sende din pakke retur. I din pakke er der vedlagt en GLS returlabel (har du valgt Postnord til at levere din pakke, er det en Postnord returlabel i pakken), som du kan vælge at bruge til returnering. Vælger du at benytte vores label til returnering, bliver din pakke sendt forsikret til os. Vær OBS på at denne service koster 49 kr, og beløbet vil blive modregnet i dit tilgodehavende. (Returlabel medsendes kun til kunder i Danmark). Returpakken skal indleveres samme sted, som du hentede den.
Når du modtager din pakke, vil der være vedlagt faktura, returlabel og returseddel. Retursedlen skal udfyldes og medsendes ved enhver form for returnering.

Ombytning
Ønsker du ombytning til en anden vare, farve eller størrelse, skal du lave en bestilling på almindelig vis i shoppen, og herefter kontakte os på mail . Når du skriver til os, skal du oplyse ordrenr på den nye ordre, som vedrører ombytningen, og du vil herefter få refunderet den porto, som du er blevet opkrævet ved nybestillingen, således at du ikke betaler porto for ombytningen.  OBS! Der er ikke gratis forsendelse for fremsendelse af ombytningsvarer for internationale ordrer.

NB! Der skal altid vedlægges ordre eller faktura nr. i returpakkerne. Pakker modtaget, uden fyldestgørende information, kan desværre ikke behandles.

Returvarer sendes til:
AC STYLE / ONLINE-MODE
Fabriksparken 23 
2600 Glostrup

Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, og senest 14 dage efter, at vi har modtaget besked om, at du har fortrudt dit køb. Vi kan dog tilbageholde returbeløbet, indtil varen er modtaget retur, medmindre du har fremsendt dokumentation for at varen er returneret. Tilbagebetaling sker til det betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion
OBS! Ved returnering af køb, hvor der har været "køb X produkter og få en gratis" eller "Køb X og betal for Y) gælder følgende: Ved returnering af det gratis produkt sker der ingen tilbagebetaling, da der ikke er betalt for dette produkt. Hvis du returnerer et andet produkt, som du har betalt for, og vælger at beholde det gratis produkt, opkræver vi betaling for det gratis produkt. Dette indebærer at vi kun refunderer forskellen mellem det gratis produkt og det produkt du har returneret til os.

NB! Vi modtager ikke pakker, som er sendt pr. efterkrav eller som er sendt "Uden Omdeling"!

Vær opmærksom på, at varerne skal returneres i den originale emballage (klar pose med stregkode). Ved returnering af varer uden poser og stregkoder, opkræves et gebyr på 30 kr pr. manglende pose. Gebyret pålægges for at dække nye indpakningsmaterialer, samt den ekstra arbejdstid, der skal bruges, i forbindelse med behandlingen af returvarerne.


Reklamationsret
Der ydes reklamationsret i henhold til købeloven på 24 måneder, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Skade på produktet, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, groft misbrug fra købers side og almindelig slitage er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Online-Mode.dk inden for rimelig tid, dog senest 2 måneder efter at fejlen er konstateret. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller du kan, efter aftale, få nedslag i prisen eller fuld tilbagebetaling af varens pris, afhængig af fejlens omfang.
NB! Såfremt varen er taget i brug, og der efterfølgende konstateres fejl, forbeholder vi os altid retten til at forsøge varen repareret, såfremt det er muligt. Du kan derfor ikke automatisk forvente tilbagebetaling for en vare, der er taget i brug.


I forbindelse med reklamationssager afholder Online-Mode returneringsomkostninger i rimeligt omfang, dog betinget af at reklamationen er rettidig berettiget.


Skulle der beklageligvis være en fejl på din vare, skal vi kontaktes på mail straks efter, at fejlen er konstateret. I mailen skal du sørge for at angive ordrenummer, varenavn og beskrive fejlen, og medsend gerne billede af fejlen. Herefter modtager du svar fra os indenfor 24 timer på hverdage. 

Varer med reklamation sendes til:
AC STYLE / ONLINE-MODE
Fabrikspaken 23 
2600 Glostrup

Når vi har modtaget din vare, kontakter vi dig straks for at aftale, hvordan vi håndterer sagen videre. Husk at såfremt du ønsker returportoen dækket i forbindelse med en reklamation, kræver det, at du kontakter os inden du returnerer varen.  Vi dækker kun returporto ved reklamation i form af den label vi har vedlagt i pakken.

Enhver tvist mellem Online-mode og kunde er underlagt dansk lov.

 

Forbehold
Vi tager forbehold for udsolgte varer, lagerstyringsfejl, prisændringer, force majeure og tastefejl.

 

COPYRIGHT
Indholdet på websitet Online-Mode.dk, herunder tekster, design, billeder m.m. er beskyttet af ophavsretsloven. Kopiering eller anden udnyttelse af indholdet på websitet Online-Mode.dk må kun ske efter skriftlig tilladelse fra ledelsen af Online-Mode.dk. Uautoriseret brug af indholdet på websitet Online-Mode.dk vil føre til retsforfølgelse.

 

© Copyright Online-Mode.dk