Spørgsmål & Svar

Her kan du finde svar på mange af de spørgsmål, der kan opstå

Find svar her

FAQ

GENERELLE SPØRGSMÅL

Find svar på dine spørgsmål her

Jeg er ny kunde. Hvordan handler jeg?

Velkommen!
Det er nemt og sikkert at handle på Online-Mode.dk.
Start med at surfe rundt blandt vores mere end 3000 lagervarer. Når du har udset dig en vare, vælger du evt. farve og størrelse, og føjer den til kurven. Du tilføjer flere varer til kurven på samme måde.
Når du har samlet de varer du ønsker at købe, klikker du på "kurv-knappen" oppe i højre hjørne.
Herefter skal du indtaste dine personlige informationer, herunder navn, adresse og tlf.nr, samt indtaste kortoplysninger i betalingen.

Alle vores varer er lagervarer, og du kan derfor bestille dem online her og nu, og fordi alle varer er på lager, er vores leveringstid ikke mere end 1-2 hverdage.

Vi har løbende varer til forudbestilling / preorder. Disse varer vil komme på lager, som angivet, og er ikke til straks levering

Er der fordele ved at oprette en kundekonto?

Ja, det er der helt bestemt.
Det er 100% gratis at oprette en kundekonto, og du kan få glæde af masser af fordele:
Nem login, når du handler, og mulighed for flere adresser.
Hold styr på dine ordrer / fakturaer.
Se hvor langt din ordre er kommet i vores system.
Tilmeld dig nyhedsbrevet (kræver ikke konto) - Og modtag nyheder, rabatter og tilbud, som andre ikke får.

Har I en butik eller skal jeg bestille online?

Online-Mode.dk er en 100% internetbaseret virksomhed, og vi har derfor ingen butik eller showroom.
Vi modtager kun ordrer bestilt via vores webshop.

Det er det mest sikre for både dig og os.

Hvordan kontakter jeg jer?

Vi sidder klar ved telefonen på tlf. 71 74 59 59 mandag til fredag fra kl. 10.00 - 12.00. (I travle perioder, som feks ferieperioder, kan tlf være lukket)
Husk at have dit ordre nummer klar, hvis du ringer vedr en ordre.
Du kan skrive til os på mail alle dage -  døgnet rundt.
Mails besvares hurtigst muligt, dog indenfor 24 timer på hverdage.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Kan jeg købe et gavekort?

Ja, selvfølgelig kan du det. Du vælger selv beløbet, dog min. 100 kr.
Du får gavekortskoden tilsendt på mail straks efter din bestilling - Det er muligt, at hente en PDF-Fil, som du kan printe, og give til den du vil glæde.

Min ordre er en gave - Pakker I ind?

Nej, det har vi desværre ikke mulighed for.

Min ordre er en gave - Kan returretten forlænges?

Ja, det kan den naturligvis. Du skal bare lægge din ordre, og efterfølgende sende os en mail med dit ordrenummer, og hvornår du skal give gaven. Så forlænger vi returretten, så den gælder 14 dage fra du giver den.

SPØRGSMÅL OM LEVERING & BETALING

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål ved. levering og betaling

Hvor lang er jeres leveringstid?

Vi afsender ordrer på alle hverdage, og har du bestilt inden kl. 14.00, vil din ordre blive sendt samme dag.
Bestillinger efter kl. 14.00 og i weekender/helligdage bliver afsendt på førstkomne hverdag.
Den normale leveringstid i Danmark er 1-2 hverdage fra afsendelse med GLS (Vi tager forbehold for forsinkelser hos GLS)

Hvad koster levering?

Ved levering i Danmark sendes varerne med GLS.

GLS pakkeshop: 39 kr
GLS Privat: 49 kr  (Skal være en privatadresse)
GLS Erhverv: 49 kr (Skal være en erhvervsadresse)

Hvis du køber for mere end 599 kr er portoen gratis til GLS Pakkeshop. (Gælder kun i Danmark)

Levering Udland:

Sverige:  49 kr 
Tyskland:  49 kr
Norge: 69 kr
Finland:  230 kr
Grønland, Færøerne og Island: 230 kr (Leveres med GLS skibspost)

Ansvaret for varerne overgår til dig ved modtagelsen

Kan jeg hente eller returnere varerne på jeres lager ?

Ja, du kan sagtens bestille varerne i shoppen og afhente pakken på vores adresse.
Ønsker du selv at hente, skal du blot vælge Click & Collect i kassen. Vi sender en mail til dig, når din ordre er pakket og klar til afhentning. Udlevering sker igennem sølvporten.

Du kan også aflevere dine returvarer selv - Pakken afleveres direkte til personalet indenfor vores alm. arbejdstid (Hverdage 9.00-15.00).
Pakker der lægges udenfor vores dør, lægges på eget ansvar, og skulle pakken forsvinde, dækker vi det ikke!

Hvilke lande leverer I til?

Vi leverer til følgende lande:
Danmark, Sverige, Tyskland, Finland, Norge, Island, Færøerne og Grønland.

Kommer der told og afgifter på varerne ved levering til udlandet?

Bestiller du fra et andet EU-land og fra Norge betales dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.

Vi er en del af VOEC samarbejdet, som betyder at norske kunder ikke opkræves told og moms ved levering til Norge.

Bestiller du derimod fra et land udenfor EU (gælder ikke Norge), vil du ikke betale dansk moms, men varerne kan blive pålagt told, afgifter og moms i dit hjemland. Online-mode.dk kan ikke holdes til ansvar for påførte omkostninger, og det er alene købers ansvar at betale de påførte meromkostninger.
Vær opmærksom på, at varerne kan blive tilbageholdt i tolden, indtil alle omkostninger er betalt, hvilket vil kunne forsinke din pakke væsentlig.

Alle aftaler mellem kunden og Online-Mode.dk indgåes på dansk og i henhold til dansk lovgivning.

OBS! Vores priser er i DKK, så der er kursdifference på internationale ordrer, dvs at hvis du f.eks handler fra Norge, så vil beløbet være højere i Norske kroner, da kursen på norske kroner er lavere end på den danske krone.Derudover skal du være opmærksom på, at du selv skal betale for evt. told og moms (gælder ikke Norge), som bliver lagt på i dit hjemland - det har intet med Online-mode at gøre.Vælger du ikke at hente din pakke, skal du betale alle omkostninger for at vi kan få pakken retur!

Hvordan kan jeg betale?

Alle priser på Online-Mode.dk er angivet i danske kroner incl. moms, ligesom alle aftaler mellem kunde og Online-mode indgåes på dansk efter dansk lovgivning.

Vi tager imod følgende betalingsmidler:
Dankort, VisaDankort, Mastercard, Maestro, Visa og VisaDebet
MobilePay
ViaBill - Køb nu, og betal når du vil

Er der sikkert at handle online?

Når du er gået til kassen, og godkender din bestilling, bliver du automatisk omdirigeret til en sikker server hos PensoPay, som er PCI Level 1 compliance, som er højeste sikkerhedsniveau. I pop-up vinduet foregår al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer). Denne kryptering sikrer, at uvedkommende ikke kan opsnappe de informationer du indtaster i betalingsprocessen. Selve betalingen godkendes af NETS/CLEARHAUS, som sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen.

Online-Mode.dk beder aldrig om at få udleveret kortoplysninger, din underskrift eller pinkode. Hvis nogen misbruger dit betalingskort, har vi pligt til at annullere handelen. Hos Online-Mode.dk følger vi dansk lovgivning, alle standarder og sikkerhedskrav.

OBS! Misbrug af betalingskort politianmeldes!

Jeg har fået annulleret min ordre, men pengene er stadig reserveret?

Har du betalt med Mastercard eller VisaDebet og har bedt om at få annulleret din ordre, så vil beløbet være reserveret på din konto, indtil din bank frigiver dem. Når vi annullerer ordren hos os, så annullerer vi samtidig betalingen, men det er din bank der skal frigive dem til dig. Du kan læse mere på E-mærket hjemmeside om hvad du selv kan gøre for at få pengene frigivet: E-mærket forbrugertips

Hvordan køber jeg på faktura?

Når du vælger betaling på faktura med ViaBill, skal du oplyse en række personlige informationer, herunder Cpr nr og folkeregister adresse, betalingskort oplysninger, samt MIT-ID.
ViaBill bruger disse oplysninger i forbindelse med kreditvurdering, og udarbejdelse af kreditaftalen, og disse oplysninger er fortrolige mellem dig som kunde og Viabill.
Bemærk ved betaling med Viabill, kan der max bestilles for 10.000 kr
Du læse vilkårerne for kredit her:ViaBill Handelsvilkår

SPØRGSMÅL OM VARERNE

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål om varerne

Har I en størrelsesguide? Eller hvordan er jeres tøj i størrelserne?

Vi har varer fra mange forskellige producenter, og det er derfor ufatteligt svært at lave en retvisende størrelsesguide. Du kan gå ud fra at varerne er normalt svarende i størrelserne. Hvis vi vurderer, at de er særligt store eller små i størrelserne, skriver vi det i varebeskrivelsen.
Har du alligevel brug for vejledning om størrelser, så er vores kundeservice klar, og kan altid hjælpe med mål på udvalgte varer, hvis du har brug for det.
OBS. Vores egne designs er til den store side, og svinger du mellem to størrelser, så tag den mindste ☺️ https://online-mode.dk/collections/online-mode

Jeg vil gerne vide mere om en vare

Vi forsøger at skrive så mange oplysninger som muligt om vores varer, men skulle du alligevel have brug for mere information så skriv til voreskundeservice- husk at skrive varenr eller varenavn i mailen, så vi ved, hvilken vare du skal bruge informationer om.

Jeg har set på en vare, men nu er den udsolgt - kommer den igen?

Vi har stor udskiftning i vores sortiment, og mange varer bliver udsolgt meget hurtigt.
Kan du ikke længere finde den vare, som du har set på, inde i shoppen, så er den desværre udsolgt. Er du på udkik efter en bestemt vare, så skriv til vores kundeservice, så kan vi undersøge om vi evt kan skaffe varen hjem til dig.
OBS! Vi får ofte fill-up af varer og også varer retur, så vi foreslår at du kikker forbi shoppen jævnligt.

Hvor kan jeg ellers købe varen?

Vores kundeservice kan desværre ikke svare på, hvor du ellers kan købe varerne henne.

Jeg har købt en vare, som nu er blevet billigere - Betaler I differencen tilbage?

Vi har en dynamisk webshop, hvor der altid sker en hel masse. Nogle af de ting er selvfølgelig, at vi også holder udsalg eller forkæler kunderne med gode tilbud.
Heldigvis for vores kunder sætter vi flere priser ned end vi sætter op, men vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, som vi sætter prisen ned på. Har du dog købt indenfor få dage før prisnedsætningen, og er varen stadig i shoppen i samme farve og størrelse, så send en mail til voreskundeservice, og hør om du kan få rabatten 

Jeg har set en super fed vare i en anden webshop - Kan I skaffe den hjem til mig?

Det er desværre ikke altid muligt for vores leverandører at supplere vores sortiment på baggrund af kundeforespørgsler, men send os en mail, og vedhæft et billede af den pågældende vare, så vil vi se, hvad vi kan gøre. Du vil modtage besked indenfor kort tid.

Jeg har set en vare eller har lige købt en vare hos jer, men jeg har set den billigere i en anden webshop - Har I prisgaranti?

Hvis du ser en vare i en anden shop, som er på lager i samme farve og størrelse, så tag et screenshot og send til vores kundeservice - så får du selvfølgelig varen til samme pris. Det er dog en forudsætning, at varen er præcis den samme, også i farve og størrelse, og er på lager det pågældende sted du har set den.

Jeg har købt et par jeans, men hvorfor er de krøllede og benene er helt rullet op. Er de brugt?

Mange af vores jeans leveres med benene rullet op, og det er derfor IKKE en fejl eller fordi de er brugt/krøllet sammen og bare lagt i posen igen. De kommer sådan fra producenterne, og de er pakket sådan for at give dem det krøllede look. Det kan vaskes væk, hvis man ikke ønsker de krøllede bukseben og kan bibeholdes ved at rulle dem på samme måde igen efter vask. (Vi får mange henvendelser fra kunder, som tror at bukserne er brugte, hvorfor vi har valgt at gøre opmærksom på det her).

SPØRGSMÅL OM RABATKODER, GAVEKORT & TILGODEBEVIS

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål vedr. rabatkoder, gavekort & tilgodebevis

Jeg har en rabatkode eller tilgodebevis. Hvor skal det indtastes?

Har du modtaget en rabatkode eller et gavekort, skal den indtastes i kassen. Koden tastes i rabatkodefeltet, hvorefter du trykker "BRUG". Herefter kan du færdiggøre din ordre. 
Har du et tilgodebevis, er det også i rabatkodefeltet, at denne kode skal indtastes.
Der kan bruges flere rabatkoder/tilgodebevis koder på samme ordre.
Tilgodebevis er gyldige 1 år fra udstedelsen, og gavekort er gyldige i 3 år fra udstedelsen.

Jeg har fået et gavekort. Hvordan fungerer det?

Når du har udvalgt de varer du ønsker, skal du indtaste din gavekortskode  i kassen. Koden indtastes i rabatkodefeltet og herefter trykker du "Brug".
Du er nu klar til at færdiggøre din ordre. Hvis du stadig har penge på gavekortet, vil det stå på "kontoen" til næste gang du skal handle. Her skal du bruge samme gavekortskode igen.


Hvis du returnerer varer, som er købt med gavekort, så vil beløbet automatisk blive indsat på samme gavekort igen.


Gavekort er gyldige 3 år fra udstedelsen

Hvordan påvirker rabatter returretten?

Hvis du har brugt en rabatkode, hvor du har fået X-beløb ved køb af Y-beløb (ex. 100 kr ved køb for min. 499 kr), så fordeles rabatten procentvis ud på hver enkelt vare på ordren. Dvs at hvis du delvist returnerer din ordre, så overføres rabatten ikke til de varer som du har beholdt, men fratrækkes procentvis fra de varer du har returneret. Rabatbeløbet på hver enkelt vare er styret af varens oprindelige pris.
Har du benyttet en kampagne køb X-antal og få Y-antal gratis (ex. køb 4 og få den ene gratis), og du delvist returnerer varer fra ordren, så vil den gratis vare blive betragtet som returneret, hvis der returneres så mange varer at det samlede antal af varer du har beholdt ikke er minimum det antal, som krævedes for at udløse den gratis vare.

Hvis du har benyttet en kampagne, hvor der er 2 stk for XX, og du returnerer den ene, så vil den varer du har beholdt blive faktureret til normalpris

SPØRGSMÅL OM ORDRER OG RETURNERING

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål vedr. ordrer og returnering

Jeg har afgivet en ordre, kan jeg ændre eller annullere den?

Vi pakker hele dagen, men såfremt du ønsker at ændre ordren, skal det ske hurtigst muligt efter at du har bestilt.
Ordrer der allerede er pakket eller afsendt kan desværre ikke ændres eller annulleres.

Jeg har skrevet forkert leveringsadresse - Kan I ændre det?

For at kunne ændre adressen, skal du hurtigst muligt skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nye oplysninger.
Vi skal have besked om adresseændringen, inden vi afsender pakken.

Modtager jeg et tracking nummer?

Ja, du modtager besked fra GLS, når din pakke er på vej.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil returnere eller ombytte en vare?

Du har altid ret til at fortryde et køb, når du handler på Online-Mode.dk, og returrretten løber fra den dag, hvor du modtager varen. Når du fortryder et køb, kan du returnere varen til os indenfor 14 dage.

Ønsker du ombytning til en anden vare, farve eller størrelse, skal du lave en bestilling på almindelig vis i shoppen, og herefter kontakte os på mail. Når du skriver til os, skal du oplyse ordrenr på den nye ordre, som vedrører ombytningen, og du vil herefter få refunderet den porto, som du er blevet opkrævet ved nybestillingen, således at du ikke betaler porto for ombytningen. Returportoen for at returnere den vare du ikke ønsker, skal du selv betale
OBS! Der er ikke gratis forsendelse for fremsendelse af ombytningsvarer for internationale ordrer.

Er det gratis at sende retur?

Vi dækker ikke returportoen, når du skal sende din pakke retur. Vi er en mindre dansk virksomhed, og den omkostning der vil være forbundet med gratis returnering på alle ordrer, kan vi desværre ikke bære.

Når du skal returnere, har du mulighed for at købe en GLS returlabel via vores returportal.

Ved benyttelse af vores returlabel, er dit tøj forsikret ved returnering igennem vores fragt aftale. Benyttelse af returlabel koster 59 DKK, og vil blive fratrukket dit tilgodehavende, når vi behandler din returnering.

Når du bestiller en returlabel vil du umiddelbart efter modtage en QR-kode på mail og sms. Denne medbringes til pakkeshoppen, hvor de printer din returlabel. Husk at få kvittering på indlevering af pakken - det er dit bevis for at pakken er overdraget til GLS, hvis nu pakken skulle forsvinde undervejs.

Du kan også købe returlabel i din lokale pakkeshop/posthus. Priser oplyses der.

Der er en fejl og/eller en mangel i mine varer - Hvad gør jeg?

Skulle der beklageligvis være en fejl på din vare, skal vi kontaktes på mail straks efter, at fejlen er konstateret. I mailen skal du sørge for at angive ordrenummer, varenavn og beskrive fejlen, og medsend gerne billede af fejlen. Herefter modtager du svar fra os indenfor 24 timer på hverdage. 

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg vil returnere?

1.  Husk at passe godt på varen - den er kun til låns indtil du har besluttet om du vil beholde den

2. Returnér varen i samme stand, som du modtog den.
Vi tager ikke varer retur, hvor mærker er fjernet, skoæsker bruges som forsendelsesmiddel eller hvor varen er taget yderligere i brug end at være prøvet. Det samme er gældende, hvis varer, der returneres, lugter af røg, parfume eller har spor af hår eller kosmetik.
Pak varen, som du gerne selv vil modtage den - læg det pænt sammen, så det ikke bliver helt krøllet, og sørg for at der ikke er dyrehår o.lign på tøjet.

3. Returnér i original emballage.
Varerne skal returneres i den emballage de er leveret i. Sender du retur uden eksempelvis poser, så opkræves der et gebyr pr. manglende emballage.
Returnerer du sko, og bruger skoæsken som forsendelsesmiddel, dvs taper den til, skriver på den og/eller påfører fragtetiketter, kan vi desværre ikke tage din vare retur, da vi ikke kan videresælge skoene uden æske.

4. Hvis du ønsker at bestille en returlabel hos os, skal det gøres via vores returportal.
Benyttelse af returlabel koster 59 DKK, og vil blive fratrukket dit tilgodehavende, når vi behandler din returnering.

5. Husk at få kvittering, når du indleverer din pakke i en pakkeshop

6. Vores behandlingstid er op til 7 hverdage fra vi modtager din returpakke. Vi forsøger altid at behandle returpakkerne, så hurtigt som muligt

7. Du får mail, når din pakke er behandlet

Jeg har lavet en ordre, men kan jeg være sikker på, at alle varerne bliver leveret?

Når du bestiller varer på Online-Mode.dk får du automatisk tilsendt en ordrebekræftelse på mail indenfor få minutter. Denne ordrebekræftelse erikkebindende, og er kun et udtryk for de varer, som du har bestilt. Ordren anses først som accepteret af os, når du modtager yderligere besked fra os, at varen er på lager og klar til afsendelse.
Skulle der, mod forventning, være en vare, som ikke kan leveres, modtager du besked om dette indenfor 24 timer på hverdage.

Brug for at kontakte os?

Har du spørgsmål til din ordre eller generelle spørgsmål?